Informácia o „Zóne bezplatného právneho poradenstva“
Slovenská reumatologická spoločnosť pripravila pre účastníkov tohoto podujatia exkluzívnu možnosť získania bezplatného právneho poradenstva. Právne rady priamo na mieste konania kongresu budú poskytovať právnici advokátskej kancelárie h&h PARTNERS (www.hhpartners.eu, www.medipravnik.sk).
Táto bezplatná služba je realizovaná vďaka nadviazanej spolupráci medzi našou odbornou spoločnosťou a advokátskou kanceláriou h&h PARTNERS. Spolupráca má širší rozmer a jednou z ponúkaných služieb je aj prítomnosť špecializovaného právnika na podujatí našej odbornej spoločnosti, ktorý je k dispozícii našim členom.
Informácia o „Zóne bezplatného právneho poradenstva“
Kde a kedy nájdem Zónu bezplatného právneho poradenstva?
Zóna bezplatného právneho poradenstva je situovaná v priestore pre sálou A, odborníci sú k dispozícii v štvrtok 15. 1. 2026 popoludní. Zónu poľahky identifikujete podľa banneru.
Možnosť bezplatnej konzultácie môžu počas konania podujatia využiť všetci jeho účastníci. Radi s vami predebatujú vaše otázky a prevedú vás vodami právnych povinností vašej ambulancie, či oddelenia.
Dobrá rada nad zlato! – na čo sa môžem pýtať?
Na čokoľvek, ale najlepšie na veci, ktoré sa týkajú vašej praxe ako napríklad:
- ako správne postupovať pri tvorbe cenníka a na aké pravidlá je pritom potrebné myslieť? Aké údaje musí cenník obsahovať, aby bol v súlade so zákonom?
- aké sú základné povinnosti ambulancie týkajúce sa cenníka a zoznamu zdravotných výkonov?
- aké pravidlá je dôležité dodržiavať, aby bol cenník ambulancie v poriadku?
- za ktoré zdravotné výkony môžem a za ktoré nemôžem pýtať od pacienta úhradu?
- je paušálny poplatok za „nadštandard“ v poriadku?
- Aké sú príklady bezpečných poplatkov?
- ako správne zverejniť cenník?
- musia byť cenník a zoznam zdravotných výkonov zverejnené aj na webovej stránke ambulancie?
- musí mať každá ambulancia elektronickú registračnú pokladnicu?
- ako je to s vyberaním poplatkov za zdravotnú starostlivosť v prípade doplnkových ordinačných hodín?
- akým pokutám alebo sankciám môže ambulancia čeliť za nesprávne zverejnený cenník?
- aké riziká hrozia ambulancii v prípade, ak účtuje poplatky v rozpore so zákonnými pravidlami?
- ktorým nezákonným poplatkom sa vyhnúť, aby mi VÚC neudelila pokutu?
- ako sa riešia prípadné spory medzi pacientom a ambulanciou ohľadom účtovania poplatkov?
- ako sa viem efektívne chrániť cez informované súhlasy?
- ako efektívne pracovať s informovanými súhlasmi tak, aby som splnil všetky právne náležitosti súhlasu a aby ma to nebrzdilo v mojej odbornej medicínskej práci?
- ako postupovať, aby moju medicínsku odbornosť neohrozovali nedostatky v procese zaznamenávania informovaného súhlasu?
- na čo sa mám pripraviť pri výkone klinického auditu a ako by mali vyzerať systémy hodnotenia bezpečnosti pacienta?
- musí mať každá ambulancia systém hodnotenia bezpečnosti?
- je systém hodnotenia ďalšia zo zbytočných povinností pre ambulanciu, alebo ….?
- z čoho pozostáva systém hodnotenia bezpečnosti?
- ak ste „domáci právny kutil“ poradíme vám, ako si pripraviť systém samostatne,
- chcete mať profi riešenie? – odpovieme na vašu otázku „aká je naša cesta k ochrane ambulancie“,
- ak už máte systém hodnotenia od našej advokátskej kancelárie, spustíme vám bezplatné využívanie služby „Ambulancia na kľúč“, ktorá obsahuje elektronické hodnotenie spätnej väzby od pacientov (elegantné plnenie systému bezpečnosti „spätná väzba“).
- ako predať ambulanciu?
- ako sa rozlúčiť s nepríjemným pacientom?
- musím do starostlivosti prijať každého nového pacienta?
- ako si mám v ambulancii splniť povinnosti týkajúce sa ochrany osobných údajov