Informácia o „Zóne bezplatného právneho poradenstva“

Slo­ven­ská  reuma­to­lo­gic­ká  spo­loč­nosť pri­pra­vi­la pre účast­ní­kov toho­to podu­ja­tia exklu­zív­nu mož­nosť zís­ka­nia bez­plat­né­ho práv­ne­ho pora­den­stva. Práv­ne rady pria­mo na mies­te kona­nia kon­gre­su budú posky­to­vať práv­ni­ci advo­kát­skej kan­ce­lá­rie h&h PARTNERS (www.hhpartners.eu, www.medipravnik.sk).
Táto bez­plat­ná služ­ba je rea­li­zo­va­ná vďa­ka nad­via­za­nej spo­lu­prá­ci medzi našou odbor­nou spo­loč­nos­ťou a advo­kát­skou kan­ce­lá­ri­ou h&h PARTNERS. Spo­lu­prá­ca má šir­ší roz­mer a jed­nou z ponú­ka­ných slu­žieb je aj prí­tom­nosť špe­cia­li­zo­va­né­ho práv­ni­ka na podu­ja­tí našej odbor­nej spo­loč­nos­ti, kto­rý je k dis­po­zí­cii našim členom. 

Infor­má­cia  o „Zóne bez­plat­né­ho práv­ne­ho poradenstva“

Kde a kedy náj­dem Zónu bez­plat­né­ho práv­ne­ho poradenstva?

Zóna bez­plat­né­ho práv­ne­ho pora­den­stva je situ­ova­ná v pries­to­re pre sálou A, odbor­ní­ci sú k dis­po­zí­cii v štvr­tok 15. 1. 2026 popo­lud­ní.  Zónu poľah­ky iden­ti­fi­ku­je­te pod­ľa banneru.
Mož­nosť bez­plat­nej kon­zul­tá­cie môžu počas kona­nia podu­ja­tia využiť všet­ci jeho účast­ní­ci. Radi s vami pre­de­ba­tu­jú vaše otáz­ky a pre­ve­dú vás voda­mi práv­nych povin­nos­tí vašej ambu­lan­cie, či oddelenia.
Dob­rá rada nad zla­to! – na čo sa môžem pýtať?
Na čokoľ­vek, ale naj­lep­šie na veci, kto­ré sa týka­jú vašej pra­xe ako napríklad:

  • ako správ­ne postu­po­vať pri tvor­be cen­ní­ka a na aké pra­vid­lá je pri­tom potreb­né mys­lieť? Aké úda­je musí cen­ník obsa­ho­vať, aby bol v súla­de so zákonom?
  • aké sú základ­né povin­nos­ti ambu­lan­cie týka­jú­ce sa cen­ní­ka a zozna­mu zdra­vot­ných výkonov?
  • aké pra­vid­lá je dôle­ži­té dodr­žia­vať, aby bol cen­ník ambu­lan­cie v poriadku?
  • za kto­ré zdra­vot­né výko­ny môžem a za kto­ré nemô­žem pýtať od pacien­ta úhradu?
  • je pau­šál­ny popla­tok za „nadš­tan­dard“ v poriadku?
  • Aké sú prí­kla­dy bez­peč­ných poplatkov?
  • ako správ­ne zve­rej­niť cenník?
  • musia byť cen­ník a zoznam zdra­vot­ných výko­nov zve­rej­ne­né aj na webo­vej strán­ke ambulancie?
  • musí mať kaž­dá ambu­lan­cia elek­tro­nic­kú regis­trač­nú pokladnicu?
  • ako je to s vybe­ra­ním poplat­kov za zdra­vot­nú sta­rost­li­vosť v prí­pa­de dopl­n­ko­vých ordi­nač­ných hodín?
  • akým poku­tám ale­bo san­kciám môže ambu­lan­cia čeliť za nespráv­ne zve­rej­ne­ný cenník?
  • aké rizi­ká hro­zia ambu­lan­cii v prí­pa­de, ak účtu­je poplat­ky v roz­po­re so zákon­ný­mi pravidlami?
  • kto­rým nezá­kon­ným poplat­kom sa vyhnúť, aby mi VÚC neude­li­la pokutu?
  • ako sa rie­šia prí­pad­né spo­ry medzi pacien­tom a ambu­lan­ci­ou ohľa­dom účto­va­nia poplatkov?
  • ako sa viem efek­tív­ne chrá­niť cez infor­mo­va­né súhlasy?
  • ako efek­tív­ne pra­co­vať s infor­mo­va­ný­mi súhlas­mi tak, aby som spl­nil všet­ky práv­ne nále­ži­tos­ti súhla­su a aby ma to nebrz­di­lo v mojej odbor­nej medi­cín­skej práci?
  • ako postu­po­vať, aby moju medi­cín­sku odbor­nosť neo­hro­zo­va­li nedos­tat­ky v pro­ce­se zazna­me­ná­va­nia infor­mo­va­né­ho súhlasu?
  • na čo sa mám pri­pra­viť pri výko­ne kli­nic­ké­ho audi­tu a ako by mali vyze­rať sys­té­my hod­no­te­nia bez­peč­nos­ti pacienta?
  • musí mať kaž­dá ambu­lan­cia sys­tém hod­no­te­nia bezpečnosti?
  • je sys­tém hod­no­te­nia ďal­šia zo zby­toč­ných povin­nos­tí pre ambu­lan­ciu, alebo ….?
  • z čoho pozos­tá­va sys­tém hod­no­te­nia bezpečnosti?
  • ak ste „domá­ci práv­ny kutil“ pora­dí­me vám, ako si pri­pra­viť sys­tém samostatne,
  • chce­te mať pro­fi rie­še­nie? – odpo­vie­me na vašu otáz­ku „aká je naša ces­ta k ochra­ne ambulancie“,
  • ak už máte sys­tém hod­no­te­nia od našej advo­kát­skej kan­ce­lá­rie, spus­tí­me vám bez­plat­né využí­va­nie služ­by „Ambu­lan­cia na kľúč“, kto­rá obsa­hu­je elek­tro­nic­ké hod­no­te­nie spät­nej väz­by od pacien­tov (ele­gant­né plne­nie sys­té­mu bez­peč­nos­ti „spät­ná väzba“).
  • ako pre­dať ambulanciu?
  • ako sa roz­lú­čiť s neprí­jem­ným pacientom?
  • musím do sta­rost­li­vos­ti pri­jať kaž­dé­ho nové­ho pacienta?
  • ako si mám v ambu­lan­cii spl­niť povin­nos­ti týka­jú­ce sa ochra­ny osob­ných údajov